Notícies

Les infermeres dels CAP ja atenen fins a un 70% de visites sense cita prèvia

Les del Santa Maria i Cappont són les que apliquen amb més èxit aquest sistema

M. MARTÍNEZ
LLEIDA.  Les infermeres ja atenen fins al 70% de les visites sense cita prèvia dels CAP de Lleida ciutat.  Així ho va explicar ahir
el responsable d’Atenció Primària, Eugeni Paredes
, que va assenyalar que la gestió de la demanda espontània per part d’infermeria ja funciona en tots els CAP de la regió sanitària de Lleida en diferent percentatge.“ Cal tenir en compte que molts dels pacients que s’atenen als CAP són malalts crònics i gran part de les visites, de seguiment o de baixa intensitat,” va assenyalar Paredes, que va  recordar que el diagnòstic sempre el fan els facultatius.
 

El responsable de Primària va afegir que a les àrees rurals el percentatge de pacients que atenen les infermeres és fins i tot superior, ja que la població està més envellida. “En aquestes àrees el sistema està funcionant especialment bé, i hem comprovat que el nombre de reingressos ha disminuït”. Paredes afegeix que, a més, sempre que es doni cita prèvia des del CAP, s’intenta que el pacient no vagi al metge si no és necessari.

“Aquests protocols permeten que el facultatiu pugui dedicar més temps als pacients que realment ho necessiten i que resolguin els seus casos sense haver de derivar-los a un hospital”, va destacar Paredes.

Menys llista d’espera A Lleida ciutat, els CAP que tenen més avançats aquests protocols són el CAP del Santa Maria i el de Cappont. El primer fa un any que va posar en marxa aquest sistema per rebaixar la llista d’espera, que havia arribat a assolir les tres setmanes.

Ara, les esperes estan entorn dels 3 o 4 dies o fins i tot menys.  “Quan arriba un pacient sense cita prèvia, l’atén la infermera directament, que és qui decideix si és necessari que vegi un metge o no. El 70% de la demanda espontània ja s’atén d’aquesta forma”, va explicar Mercè Porté, directora del centre. Porté afegeix que si l’usuari demana cita prèvia al taulell (si ho fa a través del web no és possible) se segueix el mateix protocol.
“Si es tracta d’una cosa que pugui resoldre la infermera, se li dóna visita amb ella, i només se’l deriva al metge si és necessari per poder fer un diagnòstic”.
Paredes explica que, en general, la valoració del personal i dels usuaris és molt positiva.
“Més recursos no tindrem, i amb els que podem comptar hem d’intentar fer-ho al millor possible”, conclou el responsable de Primària.

Segre, 27 novembre de 2013


AdjuntMida
CAP SANTA MARIA VISITES SENSE CITA PREVIA 20131127_recull (3).pdf108.87 KB
<< Torna