Notícies
El Santa Maria, l'hospital de Lleida millor valorat
Un estudi de l'Observatori del Sistema de Salut de Catalunya revela que els centres hospitalaris de la demarcació de Lleida tenen una nota mitjana, segons els usuaris enquestats, d'un notable.
El millor valorat és l'Hospital Santa Maria amb un 8,9, seguit de l'Espitau Val d'Aran i Hospital Comarcal del Pallars, tots dos amb un 8,6. En última posició se situa l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova amb un 8,2. A nivell de Catalunya són els hospitals Dos de Maig de Barcelona i l'ICO Hospitalet de Llobregat els més ben valorats pels usuaris amb un 9 cada un.
L'Observatori ha analitzat altres aspectes com l'índex de fidelitat amb els serveis sanitaris, el temps de les llistes d'espera o el menjar ofert als malalts ingressats. Com fidelitat, l'Hospital del Pallars és el millor amb una valoració de 96,3% de satisfacció.
En aquest sentit, el Santa Maria torna a portar-se una bona puntuació amb un 91,3% i encapçalen la cua de Lleida el de la Val d'Aran (86,6%) i l'Arnau de Vilanova (85,4%).
La sensació de sentir-se en bones mans és un requisit essencial per complir amb el benestar dels malalts durant la seva estada al hospital. Els enquestats en aquest punt han valorat d'una forma global per sobre del 9 a tots els centres de la demarcació. L'Arnau torna a ser el pitjor valorat de Ponent quan es pregunta per la qualitat del menjar servit. Un escàs 53,8% dels usuaris consideren que les ingestes són prou bones. En aquest cas, el Santa Maria perd punts amb una valoració de 72,7 i són els centres de la Val d'Aran i el del Pallars els que millors plats serveixen als seus malalts amb unes valoracions mitjanes del 80,3 i el 80,2%.
Una de les dades que més criden l'atenció de l'estudi és el suspens total de tots els centres hospitalaris de Lleida pel que fa al
temps mitjà d'espera de procediments quirúrgics. En aquest sentit, el conseller de Salut, Boi Ruiz, ha revelat un cop coneguts els resultats de l'estudi, que els hospitals treballaran per disminuir els ingressos prescindibles de malalts crònics i destinar els recursos no invertits en aquesta funció a millorar les llistes d'espera. Per la seva banda, el conseller delegat de l'Agència d'Informació, Avaluació i Qualitat en Salut, Josep Maria Argimon, ha destacat que malgrat les deficiències percebudes els nivells de satisfacció es mantenen alts.
LLEIDA M.ROMERA
La Manyana, 12 de juliol 2013